"Det här är en rubrik" XD!!

HEEEEEEEEEEEEEEEEEJ alla mina söta putti    nutt   gulle   gris     läsare!! Hur är det? Ge mig ett B, ge mig ett R, ge mig ett A!!! VAD BLIR DET!?!?

Svar: Jag vet väl inte,du får lista ut'et själv XD hahah

Jag har myyyycket att berätta för er =). Sedan sist har vi gjort många skojjiga grejer och mojänger (:P)! Till exempel hade vi kulturnatten med litet K (hehe).

Till att börja med har vi min outfit på Kulturnatten:

Kände för att för en gångs skull klä upp mig lite extra D:
Pärlhalsband i håret - Hittade på en buss
Halvt genomskinlig blusskjorta - Mammaavdelningen på KappAhl
Fin prinsesskjol - Nallens leksaker, expediten sa att det var en brudslöja till Barbie XXL, emn tyckte dne var finare som kjol på mig
Vita puffar - Svansarna av de två kaninerna jag var med och sköt i tisdags 
Stay ups - Lånade utav Kajan
Rockiga boots - Garageloppis hos Margit

Så, vad gjorde jag på Kulturnatten:

Jo, på Kulturnatten umgicks jag med de flesta av mina kamrater från skolan. Jag trodde att vi hade bestämt oss för att se på Ragnar i Kämpingebacken 3 på Gottsunda Dans & Teater, men det verkade inte som att någon utom Jossa ville se den (Och den enda anledningen till att hon ville se den var för att hon tycker att backar är väldigt kämpiga.. Inget kulturellt kall där alltså!).

Istället åkte vi ner på stan vid en cirka 21.14. Kändes lite surt, för egentligen ska jag ju vara hemma då.. Men eftersom det var Kulturnatten så hade mina föräldrar lovat mig att jag skulle få vara ute en timme mer =) hehe. Innan vi åkte ner, hade vi förmiddag hos mig faktiskt! Alla hade tagit med sig ingredienser till kycklingsallad, men konstigt nog fattades det lite gurka (Senare återfanns den dock, både i skolan och i Elles trappuppgång i Gottsunda. Hmm). Jaja, alla drack och åt gott, och vissa drack väl mer gott än andra så att säga. De flesta var förnuftiga (tror jag i alla fall, för Kajans far har sagt att man alltid ska tro det bästa om folk) och drack bara vettighetsdrycker. D.v.s. juice och ligondryck =). Andra drack inte sådant.

Nåväl, väl nere i staden så hände något konstigt. Jag gick och pratade med några äldre killar, som bar rediga reflexjackor som såg ut såhär, och pekade ut Kajan för dem. Jag tyckte det var så hemskt att hon inte ens kunde stå på benen, så bestämde mig för att gå den enda rätta vägen; Lagens Väg. De var vänliga och förstående, och pratade genast med Farbror Blå hehe. Sedan låtsades jag självklart som ingenting, och stod med Kajan när polisen försökte ta henne med sig. Jag lyckades till och med klämma ut ett par tårar, all cred to Hansen =). Sedan hjälpte de vänligt nog in henne i bilen och körde iväg.

Äntligen kunde jag börja njuta av Kulturnatten pårikigt, utan att oroa mig för ungdomsfylla samt andra tarvliga saker.

Detta var vad alla gjorde på Kulturnatten:

Elle&Kajan - Ja, som ni nyss läste gjorde inte Kajan så mycket mer än att ta sig en tupplur eller två i Farbror Blå:s badrum =) Elle däremot, hon gjorde geniala saker! Utförde stordåd vid McDonald's t.ex. =) Något hon älskar att prata om och tänka tillbaks på XD
Jossa&Julle - Dessa töser vet jag exakt vad de gjorde! Julle gick fam till varenda människa på Gågatan ( den i Centrum ni vet? <: ) och sa "Heeeeeej, jag känner igen dig gumman!". Jag tyckte väl att det kanske var något desperat, menl lät henne hållas. Jossa ville inte vara sämre hon, nej utan hon ställde sig på en provisorisk scen (polisbilen, kanske?) och strippade. Dock ägnade ingen någon större uppmärksamhet åt detta, utom en enda stackars kille. Som hon tycker väldigt mycket om iochförsig =).
Ullis&Freddan - De här flicksen (hihi, jag kan jag med XP) såg man inte mycket av under kvällen. Stötte endast på dem en gång på McDonald's, med "egna" vänner så att säga. Var lite för coola för mig liksom! Jag har ett vagt minne av att de stod och desperat försökte hindra Elle att utföra stordåd. Vet de inte att Herkules var tvungen att utföra 12 stycken stordåd innan hans karriär började ta sig?!?! Och så försöker de hindra Elle under hennes första... Lågt!
Annapanna&Debis - Debis var tyärr inte närvarande p.g.a 75-årskalas ute i Ingenstans (eller, såklart det var någonstans, för landet Ingenstans finns ju bara i Peter Pan XDXDDXDXX). Så henne såg man tyvärr inte så mycket utav! Synd, då jag tror hon inte hade "bangat" ( vad betyder det ordet egentligen?:) ) på Blues, Swing ad Jazz-night på Katalin. Gratis för de under 15 som går in med målsman :) Annapanna däremot, hon var med i staden! Dessvärre tackade även hon nej till mitt förslag om att gå och få oss varsin härlig kopp thé utav Svenska Kyrkan. Istället mötte hon upp någon naturlig varelse, och kvar blev jag... :(

Ack ack, sicka besvärliga väninnor man kan få dras med ibland.. Jaja, det vart alltså en ganska misslyckad kväll helt enkelt. Fast Kulturnatten är över    skattad det säger ju alla. Här är ett citat om hur det kan gå:

"D e t   s t ö r s t a   n ö j e t   i   l i v e t   ä r   a t t   g ö r a   d e t   s o m   f o l k   s ä g e r   a t t   d u   i n t e   f å r." - Walter Bagehot

Håller med, därför bakade jag just ännu en sats muffins, trots att min mage säger nejnejnej och ajabaja! XD Nej, men seriöst talat tror jag att folk faktiskt tycker om att göra saker de inte får:P Varför sitter annars så många i fängelse? Kom att tänka på det nu, vet inte om tanken har slagit någon av er. Mig slog den så hårt så att jag nästan ser ut som Kajan gjorde efter att ha brottats med de rasistiska poliserna XD:


Ja, med en hel del fler blåmärken och skrapsår såklart! Plus att Kajan nog borde vara den som ligger ner...

Nog talat om saken, här får ni en godnattbild på mig, sen ska jag sussa för att vara pigg imorgon! Ska nämligen till skolan och plugga, läraren är sjuk men närvaro ju, hallå!! :


Hihi, en bild på mig som Napoleon, Frankrikes Kejsare en gång i tiden. Han underättade många bra och dåliga saker, och en likhet mellan oss är en förkärlek för taktik och strategi :).

Godnatt!! - och kom ihåg: kan du inte sova betyder det nog att du inte är så trött XDD i värsta fall kan du räkna mattetal medan dem flyger förbi =)

Kommentarer
Postat av: u

HELT JÄVLA UNDERBART! DET BÄSTA JAG LÄST PÅ LÄNGE :d

2009-10-05 @ 12:21:45
Postat av: Erika

Jag tycker att du har en fin, unik stil. Kan du ge mig lite tips på var du köper dina kläder? Skulle vara jättesnällt :)

2009-10-15 @ 22:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0