hallå hallå i böljan blå!!!!

IDAG ÄR DET INGEN VANLIG DAG FÖR IDAG ÄR DET JO08:AS EXKURSIONSDAG!!!!

Har just fått väldigt många klagomål på att jag inte uppdaterat min bloggis.. Tänkte väl försöka uppdatera er om vad som hänt sedan sist då. Anledningen till att jag inte gjort det var för att till exempel Jossan har tagit bort sin blogg, och då kändes det lite "töntigt" att blogga hehe. Men jag har insett att man ska gå sin egen väg, det gjorde Kajsa när hon var liten och se hur bra det har gått för henne!!!! Jättemodigt att klippa sig för att lättare kunna läsa i olika faktaböcker. :)

Nä, nu är det väl dags att avslöja lite mer om vad jag skrev i "inledningen" (eller ska jag säga "ingressen"?? XDXD) Exkursionsdag idag alltså. Det går inte att beskriva hur jag känner mig.. ett exempel skulle kunna vara det här, som Jullan skrev på en oseriös (hjälp, usch vad läskigt!!!!) blogg vid namng http://guyzez.blogg.se/. Det skulle även kunna beskrivas på detta sätt, som Freddie alldeles för väl uttrycker det (med only you menar jag alla de söta insekter jag ska exkursionera idag!!!!).  

Apropå ingenting skulle jag vilja svara på Jossans fina fråga på bilddagboken. Jo, det är så här att homo sapiens vanligen "ska" födas med två stycken pungkulor, på latin även kallat Glóbus. Så därför anser jag att din fråga är felformulerad eftersom att alla män oftast har två stycken pungkulor. Dessutom är det ju så att kärleken går före allt, och då spelar det ingen roll hur många kulisar ens make har då man har lovat Gud att älska honom i nöd och lust. Sådetså!!

Nej, nu är det dags att slänga in en bild på hur jag har valt att klä mig för dagen!!!!: 


De fina galonhänglsebyxorna är köpa på Naturelab.se, en fin sida för dig med natuervetenskapliga intressen!  

Detta är dock inte allt. På en exkursion är det viktigt att man har med sig rätt redskap, som underlättar för en i de olika undersökningarna av olika slag. Här är de saker jag valt att ta med:



Mina nk:anteckningar förstås!!!


Ett gäng studiemotiverade kamrater!!!


En paddel, ifall man skulle ramla ner i vattnet hehe. Som jag lärde mig när jag gick på scouterna: Alltid redo!!!


Min nya UltraRyggsäck 2000, för de lite bättre. Den rymmer både mer och större saker, samtidigt som den har en solskyddsfilter så att man inte bränner sig genom den!!!


Ett par extra gummistövlar, ifall någon skulle glömt så kan jag erbjuda dessa och få lite högre status än vad jag redan har.


Ett fint och antikt miksroskop. Både för att impa på Anders och Tony, eftersom den har ett historiskt värde och därför väger tungt, och för att det var bättre förr!!!

Här följer mina spådomar om hur dagen kommer te sig:

Jossan och Jullan kommer plumsa ner i vattnet. På en gång. Ingen diskussion. Antingen kommer det vara på grund av att Jullan vill dra en repris på åttans storvadbesök. Eller, mer troligt, så kommer Jossan slå ner Jullan, ha stryptag runt halsen, och försöka dränka henne genom att sätta sig på henne.

Ullet och Freddie då? Jo, först och främst kommer de skrämma bort alla insekter och kryp!!! :'(  Direkt när de kommer fram kommer de förstås börja fnissa åt någon roligt formad gren eller något, och vips var dagen förstörd för alla utom dem!!! :@ Inte för att det räcker med det. När vi andra har accepterat vårt öde, att inte ha några levande varelser att undersöka, kommer Ullet förstöra ännu mer. Hon kommer dra en halka-utanför-franskan-repris, genom att kliva på en stor lerfläck och sätta sig ner med rumpan rakt i ett kärr. Där sprack vårt sista hopp. Ingen natur/omgivning att undersöka heller... :'(

Annapanna och Debis... Alltså, är det någon mer än jag som har insett att de inte kommer komma fram? De kommer gå sååå vilse XDXD. Annapannas klackar kommer fastna i en kvicksandspöl någonstans nära Storvad , medan Debis förtvivlat kommer skrika efter hjälp... Tillsist kommer de ge upp, och tillbringa kvällen sjungandes på Obamaaaas Elf, för att slippa tänka på att de snart kommer gå ett dystert öde tillmötes. En sak som kommer glädja Annapanna är dock att hon nu har en otroligt smaskig händelse att skriva om på sin blogg... om nu det hjälper!!!

Elle och Kajsan. Kajsan kommer för det första ringa mig runt 14.00 och fråga: "Va?! Var det inte 14 man skulle ta?!". När både jag och Elle hjälpt henne att komma rätt, kommer de bara flamsa runt och låtsas förstå allt jag snackar om. De kommer ge varandra menande blickar medan jag avläser mikroskopet, och bara oroa sig för Annapanna och Debis hela tiden.

Usch.. Nä, gissa vem jag kommer hänga med hela tiden?! Lena, såklart!!!!

Sist men inte minst dagens citat:

A t t   l e  v a   i   d j u p e t   a v   o c e a n e r n a   ä r   o m ö j l i g t   f ö r   a l l t   l e v a n d e .   B a r a   d ö d   m a t e r i a   k a n   l e v a   u n d e r   s å d a n t   t r y c k .

- Anonym

Ett väldigt fint och sant citat. Det är så poetiskt och man börjar nästan undra varför man inte klär av sig kläderna och hoppar ner i plurret för att stanna!!!! XDXD

Nä, nu måste jag skynda mig att renskriva mitt tacktal till Lena för att hon tog med oss på denna exkursion.

Ha det jättekul nu och som käre Jullan skrev i ett Short Message Service (även kallat SMS) - det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!!!! XD

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHahhaH

2009-05-12 @ 17:44:44
Postat av: fred

beklagar rebex, förstår att det känns jobbigt med sommarlov :/

2009-06-12 @ 15:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0