Tisdagsmatte!!

!Hallopskalops på bloggsie! (och nej, jag har inte ätit kalops på sistone haha!! xD)

Idag är en härlig dag. Vi fick en lång sovmorgon, så jag var rädd att jag skulle bli lite för utvilad haha! Menmen, dagen fortlöpte och tillslut var jag äntligen här, i skolan!! Väl framme gjorde jag alla uppgifter innan lektionen, för man har ju sina kontakter in till lärarnas uppgiftsskåp he he. Sedan kopplade jag av med S i ett rum. Vi drack kaffe och diskuterade olika teorier kring Big Bang. Jag själv tror mycket på den ryske matimatikern Aleksandr Fridman och den katolske prästen Georges Lemaître, eftersom Fridman var den första som upptäckte att Albert Einsteins relativitetsteori faktiskt hade lösningar. Hihi, vad tycker du nu då Lena?? Hoppas du tar upp det i klassen, skulle vara kul att höra!

Nej, nu är det dags att stänga igen min lilla mattebok, för att övergå till lite historia. Jag blir galen på Ullan, Freddie, Kajsan, Julla, Jossa, Debis, Elle och Annapanna!! De vill bara sitta på http://facebook.com/ hela tiden, aargh! Jag försöker ju få upp en diskussion om vad som skulle hänt om deras historiska person träffat min Urban... Får väl ta det med Anders sedan istället.

Jag antar att det är dags för dagen klädsel:



En väldigt fin sarong från min resa till Gotland förra sommaren. Jag köpte den under medeltidsveckan.

Här är dagens citat, som en liten pik till alla mina kära vänner som bara skolkar och skolkar hela tiden:( :


Mannen på bilden är en av mina förebilder, Gunnar Tång, som är lärare inom nyhetsjournalistik.

Nej, nu är det dags för mig att fälla ner datorn, vi har en rolig genomgång på matematiken!!

Simma lugnt hehe!!.


Kommentarer
Postat av: beard

fin sarong! hur mycket kostade den? :)

2009-03-24 @ 10:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0