När lusten faller på

Hej alla elever, ni gör så jag får feber!!! hehe, hur det mås? ni kan ju alltid fråga fru gås?? XD

Nu är det så att jag har något att bekänna. För några år sedan var jag på ett läger. Men det var inget vanligt läger. Det var som ett "rehab" för studieberoende. Jag kunde verkligen inte slita mig från läxorna, ens för att samtala med någon. Jag minns fortfarande hur jag bara flöt på, och allting kändes perfekt. Men mina kamrater, lärare och min släkt, började oroa sig för mig. Så de skickade mig till Trettonsinstitutet. Det hjälpte mig att förstå att studier inte är ALLT, utan att det är något väldigt kul och viktigt. Om man ska formulera sig i procent, så kan man säga att då var studierna 120 % för mig. Nu har jag gått ner till den lite normalare nivån på 95 %. Det är skönt att veta, att även fast jag inte pluggar onormalt mycket, så får jag ändå MVG på allt! Nu har jag både ett socialt umgängesliv (fikadejter med S + lärare, samt pratar mycket med studiecoachen för att ge HENNE tips på hur man får elever att bli motiverade) och MVG liksom.

Okej, way 2 deep kanske ni tänker. Så därför går vi genast vidare till dagens outfit:


Tajt tröja - KappAhl
Högmidjekjol - Dressman (sydde om ett par kavajbyxor själv!! Lärde mig hur på syslöjdslektionerna i 9an, det gäller att vara uppmärksam och flitig!!)
Strumpisar - Twilfty
Klackskor - Lånade av en granne



Nu kommer även dagens studiecitat:

En god lärare är till och med bättre än en hylla full med böcker.

 - Kinesiskt ordspråk



Nej, nu är det dags för mig att skriva en novell som jag tänkte ge Anders. Han börjar se så stressad ut, så jag ätnkte muntra upp honom! =)

Segla lugnt, glöm inte seglet bara!! XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0