Äntligen skrivtajm, föööör: Historieuppsatsen!!

Tjenixen fina fisken!

Nu sitter jag här inne i c313 och studerar. Det är jättekul! Finns det något vackrare ljud än elevers uppmärksamma  tickande på tangenterna, lärarnas lugna susande när de konstaterar att alla är duktiga och studerar,  eller bara helt enkelt det mysiga ljudet av frasigt papper som vänds, sida efter sida, i gamla böcker?!! Nej, skulle inte tro det va. Inte ens Mozart med sina vackra sonader fyller den kvoten av nödvändiga ljud mina öron vill höra.

I alla fall. Hur går det med allas uppsatser egentligen? Jag är som sagt nästan klar, behöver bara finslipa den lite, innan jag vågar visa den för Anders. He he.

Jag skäms lite för att erkänna det, men dagens citat hittade jag på en hemsida, på NÄTET!! Jaja, det var så fint så var tvungen att ha med det.

"A l l a   l ä r a r e  k a n   f ö r k l a r a   v a d   d e    f ö r v ä n t  a r   s i g   av    o s s .   M e n   e n   b r a   l ä r a r e   v ä c k e r   v å r a   f ö r v ä n t n i n g a r   p å   o s s   s j ä l v a ."

                                                                                                                                                                                            - Okänd

Nu flödade inspirationen in i mig, som solenergin flödar in i näringspyramider!! Här är en hyllning till min absoluta, favoritälsklingslärare!! I framtiden kan ni vara så säkra på att jag kommer säga såhär om honom:

"En lärare som jag verkligen kommer komma ihåg och vill lyfta fram är Anders som jag studerade hos när jag gick på Rosendal- en mycket duktig och entusiasmerande pedagog. Han hade en bra relation till eleverna. Det märktes att de tyckte mycket om honom och hade förtroende för honom och att historialektionerna på skolan hade hög status. Hans lektioner (jag minns dem än i dag trots att det snart är 18 år sedan, he he) byggde på att alla elever kunde och ville.
"Elever vill och kan", brukade han säga till mig. "Det gäller bara för dem att hitta det de tycker om och få möjlighet att utveckla det och där har du ett guldläge som lärare. Alla ungdomar gillar historia!" Det var verkligen så på hans lektioner. Man kände det! Att få 40 elever att studera och diskutera tillsammans är svårt och att det dessutom låter bra och att de gör det med glädje är en stor konst. Han lyckades med det och jag är så glad för att jag fick med mig den kunskapen och just den känslan från min gymnasietid. Det har betytt jättemycket!"


Nu kommer även en bild på mig från i somras, för att väcka lite ångest över att det snart är sommarlov... Det värsta är inte att skolan är låst eller någott (man har ju sina kontakter som äger nycklarna hit^^), utan det är att det finns så många störande fönster här på Rosendal. Vart man än befinner sig strömmar det in en massa solsken som verkligen förstör studierna, usch och fy! Nog pratat om struntsaker, här kommer den:

_MG_5678red2.jpg image by sandyjosefy
Det är jag med mörkt hår där i hörnet, hade en fin sjalett på mig som täckte mina blonda lockar! Åh den här bilden väcker så mysiga minnen, jag är så lyckligt lottad som har fått spendera hela min sommar sådär, sittandes inomhus, slippa att bli bränd och att få myggbett, bara studerandes, skrivandes, läsandes. 

Här är även dagens outfit:


Undertröja - H&M's Barnavdelning
Tröja - Bredenberg
Kjol - JC
Strumpbyxor - Hemmavävda
Skor - Kappahl

Hejdå alla som är lika coola som mig!!


 

Kommentarer
Postat av: kJ

HAHAHHAHAHAHHAHAHHHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHHHAH..

det ser ut som kate sitter´framför henne :Å

2009-03-17 @ 15:05:04
Postat av: beard

fin outfit hahahah

2009-03-17 @ 15:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0